Miles Greenberg b. 1997, Montreal, Canada
Lives and works in Paris, France and New York, USA
Miles Greenberg, born in Montreal, Canada in 1997 and based now between Paris and New York, is a performance artist and researcher of corporal movement. His practice centres around romanticized explorations of the Black body in space through large-scale durational performance installations. These performances last often between five and eight hours at a time. Each performance is presented more so as a fixed architectural proposition that develops over time rather than a linear narrative with beginning and end.
Mostly self-taught, from age seventeen onwards Greenberg completed a number of artistic/research residencies in lieu of formal education, including most notably École Jacques Lecoq in Paris, Red Gate Gallery Beijing and Long Island’s Watermill Center. During March/April of 2019, he was the inaugural in-house resident of Palais de Tokyo's new performance art residency, La Manutention.
Greenberg has exhibited internationally, most recently: HÆMOTHERAPY (I) (Reena Spaulings Fine Art, New York, 2020); PNEUMOTHERAPY (II) (Galerie Perrotin, New York, 2020) and ALPHAVILLE NOIR (Palais de Tokyo, Paris, 2019).
ไมลส์ กรีนเบิร์ก
เกิด พ.ศ. 2540, มอนทรีออล, แคนาดา
อาศัยและทำงานอยู่ที่ ปารีส ฝรั่งเศส และ นิวยอร์ก สหรัฐอเมริกา
ไมลส์ กรีนเบิร์ก เกิดที่เมืองมอนทรีออล ประเทศแคนาดาในปี พ.ศ. 2540 ปัจจุบันอาศัยอยู่ระหว่าง ปารีส และ นิวยอร์ก เขาเป็นศิลปินด้านการแสดงสด และเป็นนักค้นคว้าด้านการเคลื่อนไหวของร่างกาย แก่นผลงานของไมลส์อยู่ที่การพิจารณาร่างกายความเป็นคนดำ และความสัมพันธ์ของร่างกายในพื้นที่อย่างโรแมนติก ด้วยวิธีการแสดงสดแบบต่อเนื่องร่วมกับศิลปะจัดวางขนาดใหญ่ โดยการแสดงสดแต่ละครั้งมักมีความยาวประมาณ 5-8 ชั่วโมง และการแสดงของเขามักเป็นการพึ่งพาการดำรงอยู่ของโครงสร้าง มากกว่าการมีเรื่องเล่าที่มีจุดเริ่มต้นและจุดจบอันแน่นอนตามเงื่อนไขของเวลา
ไมลส์ถือว่าเป็นผู้ที่ศึกษาศิลปะด้วยตนเองตั้งแต่อายุ 17 ปี เขาใช้วิธีการเรียนรู้จากการเข้าร่วมโครงการพำนักด้านศิลปะและการศึกษาวิจัยมากมาย แทนที่จะเข้าศึกษาตามสถาบัน โครงการพำนักที่โดดเด่นที่เขาเคยร่วม ดังเช่น École Jacques Lecoq (ปารีส) Red Gate Gallery (ปักกิ่ง) และ Long Island’s Watermill Center (นิวยอร์ก) และในช่วงเดือนมีนาคมถึงเมษายนของปี พ.ศ. 2562 ที่ผ่านมา เขาได้เข้าร่วมโครงการศิลปินการแสดงในพำนัก La Manutention ซึ่งจัดเป็นครั้งแรกโดย Palais de Tokyo ปารีส
ผลงานล่าสุดของไมลส์ที่ได้แสดงในระดับนานาชาติ ได้แก่ HÆMOTHERAPY (I) (Reena Spaulings Fine Art, นิวยอร์ก, พ.ศ. 2563); PNEUMOTHERAPY (II) (Galerie Perrotin, นิวยอร์ก, พ.ศ. 2563) และ ALPHAVILLE NOIR (Palais de Tokyo, ปารีส, พ.ศ. 2562)