Lampu Kansanoh is known for her unique and humorous paintings that illustrate a blend of everyday affairs with wild imagination, which comes from her own experiences, family and friends, to famous people and social events and cultural practices that make up the Thai way of life. Kansanoh’s art combines a variety of topics, such as the countryside, Songkran traditions in contemporary society, a society of heads bowed toward screens — plagued by an addiction to smartphones, the happiness of elderly couples and young couples, important people in the government of Thailand, as well as the president of the United States of America. Kansanoh picks a character and conjures their background story in a satirical illustration, using expert portrait painting skills characterized by sweeping brush strokes and bold solid colors to reveal the powerful emotions of her subjects as well as her own playful temperament.
Kansanoh’s works in BAB 2020 cover topics ranging from rural children and youth participating in local traditional festivities, the current COVID-19 pandemic, to a society that worships beautiful people and celebrities. Many are large-scale works that contain myriads of stories and people, conveyed through faces expressing discontent and pain or joy and laughter and gestures channeling powerful emotions. Her works are an operatic stage of human theater where various people dance and perform their roles in different contexts.
ลำพู กันเสนาะ สร้างชื่อเสียงขึ้นมาจากผลงานจิตรกรรมที่มีเอกลักษณ์โดดเด่น ติดตาผู้ชมและเปี่ยมด้วยอารมณ์ขันอันสนุกสนาน โดยมากเป็นเรื่องราวใกล้ตัวที่ผสมผสานจินตนาการ ทั้งเรื่องของตัวเอง ครอบครัว เพื่อนฝูง จนไปถึงผู้คนและเหตุการณ์ต่างๆในสังคมที่ทุกคนคุ้นเคยในชีวิตประจำวัน ตลอดจนวัฒนธรรมต่างๆ ที่ครอบงำซึมซาบอยู่ในวิถีชีวิตของคนไทย ตั้งแต่ งานบวชพระในสังคมชนบท ประเพณีสงกรานต์ที่อยู่ในสังคมร่วมสมัย สังคมก้มหน้าและการเสพติดสมาร์ทโฟน ความสุขของคู่รักตายาย หนุ่มสาว เลยไปถึงเรื่องราวของบุคคลสำคัญทั้งในคณะรัฐบาลไทยหรือ ประธานาธิบดีสหรัฐอเมริกา เหล่านี้ ลำพูจะเลือกคาแรคเตอร์บุคคลและสร้างเรื่องราวให้กับพวกเขา พร้อมกับการขยายใบหน้าให้ใหญ่ขึ้น จงใจเหมือนกับจะเป็นการล้อเลียน เสียดสี โดยใช้ทักษะการวาดภาพเหมือนที่เต็มไปด้วยฝีมือที่สูงยิ่ง ขับเน้นด้วยรอยแปรงฉวัดเฉวียน ก้อนสีที่หนักแน่น แสดงพลังทางอารมณ์ของตัวแบบและอารมณ์สนุกสนานของตัวเอง
ในงาน BAB 2020 ผลงานของลำพู มีทั้งเรื่องราวของวัฒนธรรมพื้นบ้านของเด็กๆ วัยรุ่นชนบทกับงานรื่นเริงไปจนถึงสถานการณ์ของโรคระบาดอย่างโควิด-19 เรื่องของสังคมที่นิยมยกย่องคนสวยหรือคนดัง หลายชิ้นคือผลงานขนาดใหญ่ที่บรรจุเรื่องราวและผู้คนมากมายหนาแน่น ผ่านหน้าตาบูดเบี้ยวเจ็บปวดหรือหัวเราะร่าเริงและอากัปกิริยาที่แสดงพลังทางอารมณ์สูงสุด มันเป็นการสะท้อนถึงโรงละครแห่งความเป็นมนุษย์ที่คล้ายอุปรากรบนเวทีขนาดใหญ่ที่ต่างคนต่างก็ร่ายรำและแสดงบทบาทของตัวเองในบริบทต่างๆ