Cousins focuses on the useless and leftovers. Crumpled plastic shopping bags crawling with parasites; leftover noodles, dumplings and prawns in gooey dipping sauce; bums and breasts in close proximity submerged in slimy solution. As consumerism thrive on better living and healthy food consumers are geared towards exercise, calories reduction and holistic diet. Despite our health consciousness, we frequently succumb to junk food with high calories and artificial colours because of branding promotion and advertising.
For Bangkok Art Biennale, large-scale inkjets by Cousins are like alluring advertisements in food chains stores that promote their products. The difference in message by Cousins’ photographs is that we are what we eat. In the end, we all end up in similar repulsive state.
เมซีมักใช้ของไร้ประโยชน์และของเหลือในการสร้างสรรค์ผลงาน อย่างเช่น ถุงช้อปปิ้งพลาสติกยับยู่ยี่หนอนไต่ยั้วเยี้ย บะหมี่ ติ่มซำ เกี๊ยวกุ้งที่เหลืออยู่ในซอสเหนียวหนืด บั้นท้ายและหน้าอกในระยะประชิดที่จมอยู่ในสารละลายลื่นไหล ด้วยกระแสบริโภคนิยมเติบโตด้วยความต้องการต้องการชีวิตที่ดีขึ้น ผู้บริโภคจึงมุ่งออกกำลังกาย ลดปริมาณแคลอรี่ และรับประทานอาหารเพื่อสุขภาพแบบองค์รวม แม้ว่าเราจะใส่ใจสุขภาพ แต่เราก็มักจะอดทานอาหารขยะที่มีแคลอรี่สูงและสีผสมอาหารไม่ได้ และนั่นเป็นเพราะการส่งเสริมการขายและโฆษณา
สำหรับงานบางกอก อาร์ต เบียนนาเล่ 2020 เมซีจะจัดแสดงภาพพิมพ์ด้วยเครื่องอิงค์เจ็ทขนาดใหญ่ที่เหมือนโฆษณาอันเย้ายวนที่เครือร้านอาหารต่างๆ ใช้โปรโมทผลิตภัณฑ์ของตน ต่างกันแค่ตรงที่สารที่เธอต้องการสื่อคือ “เรากินอะไรเข้าไป เราก็เป็นอย่างนั้น” ในท้ายที่สุด เราทุกคนก็ตกอยู่ในสภาพที่น่ารังเกียจเหมือนๆ กัน